Sidor

tisdag 11 juni 2013

Dag 42 Norrskaten- Hålöklubben 46 km

Morgonen blev ett äventyr. Det skulle inte blåsa så mycket så jag brydde mig om var jag slog upp mitt tält igår. Det blåste inte heller så värst men stora vita vågor rullade in i viken där jag låg. Jag packade kajaken och väntade till det blev en paus bland vågorna. Jag gick ut i vattnet med kajaken och väntade tills det lugnat sig och jag kunde vända den så fören pekade mot vågorna. Sen väntade jag till nästa paus var på jag snabbt hoppade i kajken, på med kapellet och så iväg. Tog första passagen utan problem. Sen blev det lunch och när jag kom ut på Gävlebukten så kom det sydostliga vindar som tryckte mig över bukten. Det rådde stort behov på både kajakvård och kroppsvård så jag gjorde tidig kväll. Har nu ordnat allt och sitter i strålande solsken och njuter av en god bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar