Sidor

söndag 16 juni 2013

Dag 47 Leskäret- Mellangrundsviken 38 km

Det var inplanerat sovmorgon idag men jag vaknade tidigt i ett solvarmt tält. Jag styrde direkt över till Lerviken där det blev lunch. Under lunchen började så regnet. Jag gick på utsidan av Härnösand. Kom lite väl mycket vågor men annars var det ok. Däremot regnade det konstant. När det är dags för nytt kartblad så upptäcker jag att kartfodralet läcker. En reva i ena kanten har gjort att en del vatten trängt in. Jag försöker byta kartblad men i regnet och vågorna blir det bara en pappersklump i fodralet. När jag sitter där ser jag en skyddad vik med en liten sandstrand. Valet är lätt och trots det bara är eftermiddag så får det vara nog för idag. Tältet reses i regnet, middag intages och boken får några sidor extra ikväll.

1 kommentar:

  1. Hej Peter. Trevligt att du tar dig fram som planerat. Hoppas du når din slutpunkt och fortsätter följa dig.
    Lennart B/HBB

    SvaraRadera