Sidor

måndag 17 juni 2013

Dag 48 Mellangrundsviken- Norrfällsviken 45 km

När jag vaknade i morse så regnade det fortfarande. Så jag sov ett tag till. Nästa gång jag vaknade så var det i ett solvarmt tält. Gott. Allt hängdes ut på tork och det tog ett tag innan jag kom iväg. Vinden blåste på ordentligt från NV men alla dessa stora öar gjorde att man kunde söka skydd bakom dem. Dock blev man helt blöt av vågorna som slog in på en mellan öarna. Solen sken hela dagen och när jag börjar leta efter tältplats ser jag en vedeldad bastu. Jag går närmare och då kommer en gubbe ut ur bastun och pekar vart jag kan ta i land kajaken. Det blir ett par öl i bastun. Bastun ligger i anslutning till campingen så jag knallar sedan upp och ska checka in. 200 kr natten för mitt lila tält!!! Jag hoppar i kajaken och paddlar en bit bort innan jag slår upp mitt tält. Får se om jag kommit tillräckligt långt bort eller om det blir en campingvärd som väcker mig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar