Sidor

fredag 21 juni 2013

Dag 52 Inneråhällan- Laduskäret 43 km

I morse var det dimmigt. Jag tog därför lång tid på mig vid frukosten. Men dimman lättade inte. Jag paddlade på i svag vind och kände att solen var på väg igenom. Lagom till lunch lättade det och jag kunde äta i solskenet. Dimman kom och gick resten av dagen. Efter eftermiddagsgröten satt jag i bara t- shirt och padlade och ändå rann svetten. Bara en timme senare satt jag i långärmad tröja och mössa och funderade på om jackan skulle åka fram. En tät dimbank kom in från NO samtidigt som vinden ökade från samma riktning. Det blev kallt och navigeringen svårare. Som värst hade jag bara ett tiotal meter sikt. Det var t.o.m svårt att följa land då det stundtals var så grunt att jag inte kunde gå nära nog för att kunna se något. Efter ett par timmar i dimman fick jag nog och sökte tältplats. Har hittat en liten sandstrand där jag slagit upp mitt tält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar