Sidor

torsdag 27 juni 2013

Dag 58 Storbrändön- Skagsudden 41 km

Vaknade i morse och kände av gårdagen. Jag låg kvar en stund extra och vilade. När jag väl kom iväg var det riktigt dryg motvind. Jag paddlade och paddlade och förflyttade mig långsamt framåt. Vid Hindersön tar jag långlunch. Jag går in i gästhamnen och tar mig upp till restaurangen där det blir lokala delikatesser i både fast och flytande form (lax och Norrlands guld). Det skulle åska på eftermiddagen så jag funderade en stund på vägvalet då jag inte vill befinna mig för långt ifrån land. Det blev till Båtöharen och sen vidare från ö till ö. Mot kvällen till kom slutligen åskan och jag gick ilan vid Skagsudden strax nedanför Storön. Jag fick med mig några kokta potatisar från restaurangen så ikväll har det varit lyx. Har precis tagit ett dopp och skall krypa ner i säcken. Imorgon ska det regna fram till kl 10. Låter som sovmorgon tycker jag...

Uppkopplingen är riktigt dålig så det blir ingen bild idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar